Dowiedz się dlaczego Twoja firma powinna mieć bloga
Dlaczego warto posiadać bloga? Głównym celem posiadania firmowego bloga jest stworzenie miejsca, gdzie potencjalni klienci będą mogli znaleźć informacje i materiały, które ich zachęcą do dokonania zakupu, lub skorzystania z oferty.
2017-03-22, 12:53

Co powinno się znajdować na blogu?

Pamiętaj, że kiedy klient jest zainteresowany produktem czy usługą, to nie korzysta z Internetu jedynie w celu dokonania zakupu - najczęściej szuka potrzebnych informacji czy opinii innych klientów. Właśnie dlatego głównym celem firmowego bloga powinno być dostarczanie informacji, dzięki temu ułatwisz podjęcie decyzji i dokonanie zakupu. Jeśli Ty tego nie zrobisz, bądź pewny, że zrobią to Twoi konkurenci, a klient zdecyduje się na taki produkt, na temat którego posiada komplet informacji. Dlatego też treści zamieszczane na blogu powinny być formułowane w mniej agresywny sposób niż w reklamach - mają ułatwić zakup, a nie zachęcić do niego za wszelką cenę.

Z jakiego rodzaju treściami powinienem zacząć?

Jeśli jesteś przedsiębiorcą - zacznij od opowiedzenia własnej historii. Miałeś odwagę, żeby realizować swoje marzenia, więc z całą pewnością powinieneś być z siebie dumny! Tego rodzaju historie cieszą się dużą popularnością, a czytający mogą się z Tobą utożsamiać i nawiązać emocjonalny kontakt. Jak powiedziała kiedyś Maya Angelou “Ludzie zapomną co powiedziałeś, zapomną co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną emocji jakimi ich obdarzyłeś”. Tego rodzaju historie budują zaufanie i lojalność wśród klientów, a to bardzo ważne, ponieważ nie ma lepszej reklamy niż zadowolony klient. Co więcej, będziesz mógł liczyć na dobre oceny na Yelpie, Google Maps, czy TripAdvisorze. Jak już wspomnieliśmy, klienci w Internecie przede wszystkim szukają informacji na temat produktu, więc pochlebne opinie innych użytkowników są dla nich bezcenne.

Dodatkowo, taki rodzaj treści jest znacznie bardziej “viralowy” w mediach społecznościowych niż te o bardziej reklamowym charakterze, więc nawet użytkownik, który nie jest zdecydowany na zakup w danym momencie, może sobie o niej przypomnieć, kiedy ten czas już dla niego nastąpi.

Możesz też opowiedzieć historię klientów, którzy już korzystają z Twoich produktów czy usług, lub napisać ciekawy artykuł dotyczący problemów z którymi codziennie się mierzymy, a Twój produkt może w nich pomóc. Kluczem do sukcesu jest koncentrowanie się nie na samym produkcie, a dostrzeżenie historii, które Twój produkt czy usługa mogą stworzyć dookoła siebie. Weźmy na przykład wypożyczalnię samochodów -  dobrym pomysłem na artykuł będzie tekst “Trzy trasy, dzięki którym poznasz najpiękniejsze zakamarki Europy” - nie opowiadasz bezpośrednio o swoich usługach, ale pokazujesz ich szerszy kontekst, opowiadasz historię która może się wydarzyć z ich udziałem.

Co to jest SEO? Czy to ważne dla mojego bloga?

SEO to skrót pochodzący z języka angielskiego (Search Engine Optimisation) i oznacza zespół czynności, które mają wpływ na widoczność oraz pozycję witryny w wynikach wyszukiwarek internetowych, jak np. Google czy Bing. Jest wiele czynników, które decydują o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, jak np. odpowiednia gramatyka i pisownia, liczba odwiedzin na Twojej stronie www, ilość artykułów i komentarzy pod nimi, ale także ilość słów kluczowych zawartych w tekstach. Słowa kluczowe to frazy, dzięki którym algorytm identyfikuje treść na stronie www i łączy ją z zapytaniem użytkownika - w końcu wpisując “wypożyczalnia samochodów” w Google chcemy zobaczyć tylko wyniki dotyczące wypożyczalnie samochodów, a nie np. wyniki losowania LOTTO w 2012 roku.. Jeśli strona www będzie “czytelna” dla wyszukiwarek internetowych, i będzie bogata w wartościowe, autorskie treści, to jej wyniki w Google z całą pewnością będą bardzo dobre.  

Kontynuując posługiwanie się przykładem wypożyczalni samochodów - jeśli ktoś chce wypożyczyć samochód, i nie wie gdzie może to zrobić, to zapewne wpisze w wyszukiwarkę zapytanie “tania wypożyczalnia samochodów”. Jeżeli Twoja strona znajduje się wśród pierwszych trzech wyników wyszukiwania, to znaczy że ma dobre SEO. Właśnie dlatego blog jest tak istotny - daje użytkownikom więcej szans dotarcia na Twoją stronę internetową. Każdy wpis może być odpowiedzią na inne zapytanie wpisane w przeglądarkę internetową.

Z tego powodu trzeba pamiętać o tym, że podczas tworzenia treści na bloga trzeba na chwilę poczuć się naszym klientem i odpowiedzieć sobie na pytania - dlaczego powinno mi zależeć na tym produkcie, na jakie moje potrzeby on odpowiada, w jaki sposób mogę natrafić na informacje o nim w Internecie itp. W ten sposób będziemy tworzyć treści, które jednocześnie będą dobrze wpływać na SEO naszej witryny, ale też będzie się to odbywało w sposób naturalny. Jeśli zbyt mocno skupimy się na tworzeniu treści stricte pod wyszukiwarki, np. w kółko będziemy powtarzać słowa kluczowe (tzw. teksty - precle), to skutki będą odwrotne od zamierzonych, łącznie z nałożeniem kary w Google (nasza strona zniknie z wyszukiwarki, lub spadnie bardzo daleko w wynikach wyszukiwania). Sztuka polega na tym, aby umiejętnie tworzyć treści atrakcyjne dla użytkowników, ale jednocześnie sprytnie przemycać w nich treści, które są “atrakcyjne” też dla algorytmów wyszukiwarek.

W zależności od tego na jakie efekty liczysz, ile czasu i środków możesz przeznaczyć na prowadzenie i rozwój bloga firmowego, masz dwie możliwości: możesz się nad tym skupić samodzielnie, lub zdać się na pomoc fachowców, którzy chętnie podejmą się tego zadania za Ciebie i posiadają już odpowiednie doświadczenie. Platformy jak StarOfService pozwalają w prosty i szybki sposób na znalezienie specjalistów do wykonania Twoich zleceń.

KONTAKT / AUTOR
Szymon Frączek
StarOfService.pl
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.