Jak założyć firmę cateringową od zera
Jeśli myślisz o rozkręceniu własnego biznesu, a jednocześnie uwielbiasz gotować, to wartym rozważenia krokiem będzie połączenie tego w jedno i założenie firmy cateringowej.
2017-05-25, 11:05

Catering jest branżą o stosunkowo małej barierze wejścia na rynek. Doświadczenie można zdobywać w mniejszych zleceniach: kolacja dla 10 osób, stół z przekąskami na wydarzeniu z branży startupowej, słodki bufet na urodzinach dziecka - możliwości jest mnóstwo. Nie trzeba od razu obsługiwać wielkich eventów korporacyjnych lub imprez masowych. Catering jest o tyle przyjazny przedsiębiorcy, że można niewielkim kosztem poznać realia rynkowe, i dopiero na podstawie tych doświadczeń podjąć decyzję o dalszym rozwoju przedsiębiorstwa.

W jaki więc sposób najlepiej rozpocząć swoją przygodę? Przeanalizujmy kilka pierwszych kroków:

Znajdź niszę na rynku gdzie nie ma dużej konkurencji
Znajdź niszę, która jest słabo obsadzona przez konkurentów, lub gdzie nie ma ich wcale. Być może nie będzie to Twoja specjalność (np. catering dietetyczny), ale z całą pewnością będziesz mieć większe szanse na sukces, jeśli wykorzystasz sytuację wysokiego popytu i niskiej podaży na dany produkt.

Kiedy już zyskasz portfolio stałych klientów, będziesz mógł zaoferować usługi obejmujące całość Twojego doświadczenia i umiejętności. Na samym początku, aby zaistnieć na rynku i ugruntować swoją pozycję najlepiej jest się skierować właśnie w stronę niezagospodarowanej niszy. To będzie fundament, na którym można budować plany ekspansji i rozwoju.,

Uzyskaj wszystkie potrzebne zezwolenia
Catering pod tym względem nie jest wyjątkiem i jak każda inna działalność gospodarcza wymaga posiadania stosownych zezwoleń, które oczywiście trzeba uzyskać przed rozpoczęciem świadczenia usług. Te regulacje mogą się zmieniać w zależności od miejsca gdzie chciałbyś operować, więc zrób dogłębny research na temat tego czego konkretnie będziesz potrzebować. Jeśli myślisz poważnie o firmie cateringowej, to działanie w granicach prawa jest absolutną koniecznością.

Ułóż menu
Zastanów się nad tym jak ma wyglądać Twoje menu. Dowiedz się czego szukają potencjalni klienci, a także co oferuje konkurencja. Na tej podstawie będziesz mógł stworzyć unikalne menu, które pozwoli Ci zabłysnąć oryginalnością i wyróżnić się na rynku.

Twórz potrawy z wykorzystaniem lokalnych produktów i pamiętaj o ich zmieniającej się dostępności w zależności od panującej pory roku. Menu będzie trzeba zmieniać kilka razy, żeby potrawy zawsze były przygotowywane z najświeższych składników, ale klienci to pokochają. Nie bez znaczenia w układaniu menu będzie też cena. Pamiętaj, że Twoja firma nie jest jeszcze uznaną marką na rynku, więc musisz przyciągać do siebie klientów również korzystną ceną.

Kup potrzebne wyposażenie i znajdź dostawców
Kiedy będziesz już mieć swoje menu w ręce, to będziesz wiedzieć jakiego wyposażenia potrzebuje Twoja kuchnia. Najlepiej zacząć od absolutnego minimum i kupować kolejne elementy w momencie kiedy firma będzie się rozwijać.

Pamiętaj, że usługi cateringowe to nie tylko dowóz i serwowanie jedzenia, ale także często dostarczanie zastawy stołowej, sztućców, potrzebnego szkła, obrusów, czasami nawet stołów i krzeseł. Wybieraj swoich dostawców z rozwagą - jedzenie najlepiej smakuje w pięknej oprawie, więc zadbaj o przedmioty odpowiedniej jakości, ale jednocześnie takie, które zmieszczą się w Twoim budżecie.

Stwórz strategię marketingową
Bez względu na to czy będziesz prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą, czy też od razu będziesz zatrudniać załogę, to potrzebujesz sposobu, dzięki któremu wszyscy się dowiedzą o Twoim nowym przedsięwzięciu. Na samym początku konieczne będzie zatrudnienie grafika, który stworzy projekty wizytówek, ulotek i innych materiałów promocyjnych. Następnym krokiem będzie stworzenie kont w mediach społecznościowych, reklama w mediach lokalnych, a także aktywne poszukiwanie zleceń i klientów.

Warto zwrócić się w stronę platform internetowych jak np. StarOfService, które pozwalają swoim użytkownikom na otrzymywanie zleceń od klientów. Wystarczy określić swoje usługi oraz obszar działalności, a zapytania od klientów będą przesyłane wprost na skrzynkę mailową. Taka platforma może być wspaniałym sposobem na wypromowanie swojej firmy ze względu na wzmożoną ekspozycję w Internecie.

KONTAKT / AUTOR
Szymon Frączek
StarOfService.pl
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.